Czasownik "can". Prosta zabawa ruchowa dla dzieci



 
Jak już zapewne zauważyliście mam słabość do tanich duperelek, które znajduję w kioskach, chińskich sklepach itd. Staram się być czujna i zawsze, gdy jestem w takim miejscu to szukam łupów, które sprawiają uczniom frajdę i uatrakcyjniają moje zajęcia.


Rok temu na dworcu w Poznaniu znalazłam TAKIE COŚ za 2 zł. Bardzo szybko "takie coś" zamieniło się w magiczną różdżkę ;) 

 



Zabrałam te cudo ostatnio na zajęcia do pierwszej klasy. Na początku chciałam pozamieniać  uczniów w różne zwierzęta, jednak na poczekaniu wpadłam na coś innego. Zabawa, którą przedstawię wydaje się banalna, ale bardzo spodobała się dzieciom.


Jedyne czego potrzebujecie do tej zabawy to coś co gilgocze. Jeżeli nie macie takiej różdżki z wystającymi drucikami to świetnie sprawdzi się np. piórko, albo kilka piórek przymocowanych do patyka :)


ZASADY ZABAWY:


1. Dzieci wyciągają ręce do przodu (mogą podwinąć trochę rękawy) i zamykają oczy.

2. Nauczyciel podchodzi do wybranych uczniów i dotyka je różdżką. 

3. Dzieci otwierają oczy. Te osoby, które zostały dotknięte - wstają.

4. Nauczyciel zadaje tym osobom, które zostały dotknięte polecenia. My akurat uczyliśmy się zwrotów z "can", więc mówiłam zdania typu: "You can swim! You can dance! You can climb!" Dzieci pokazywały gestem daną czynność.


Uwierzcie mi, dzieci nie mogły się doczekać, kiedy to one zostaną dotknięte różdżką!

Uwielbiam takie proste zabawy :)

Have fun! 


5 komentarzy:

  1. Fajne. Będę szukać różdżki:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste i genialne. Jak tylko zrobię różdżkę, wypróbuję na swoich uczniach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten blog to kopalnia pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
  4. zgadzam się, mnóstwo inspiracji na blogu

    OdpowiedzUsuń
  5. Jasno wytłumaczone, już wiem jak synowi to wytłumaczyć

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Hangielski , Blogger