Problemy z dyscypliną? Wypróbuj noisometer
Zapewne każdy nauczyciel uczył, bądź uczy w klasie w której momentami jest głośniej niż norma przewiduje. Wiadomo, w przedszkolu i klasach I - III trudno prowadzić zajęcia w ciszy i spokoju - taka specyfika tej grupy wiekowej. Można jednak poziom hałasu skutecznie regulować, zwłaszcza podczas aktywności, które wymagają skupienia, popracowania w parze itd.
Kiedyś na blogu english-nook.blogspot.com natknęłam się na noisometer, który jest jedną z opcji kontrolowania głośności w klasie. Jeżeli znacie noisometer i szukacie czegoś innego to dobrym sposobem jest też voice level chart. Jest to tablica pokazująca uczniom w jaki sposób w danym momencie lekcji powinni pracować, a przede wszystkim chodzi o to jak głośno powinni mówić. Idealnie sprawdza się podczas pracy w parach i grupach, dobrze też działa na rozgadaną klasę w czasie np. pisania.
Pola można zaznaczać na kilka różnych sposobów: przyczepiając klamerkę, przyklejając strzałkę, można też po prostu rysować znaczek obok pola na tablicy. Do mnie chyba najbardziej przemawia klamerka:
Kiedyś na blogu english-nook.blogspot.com natknęłam się na noisometer, który jest jedną z opcji kontrolowania głośności w klasie. Jeżeli znacie noisometer i szukacie czegoś innego to dobrym sposobem jest też voice level chart. Jest to tablica pokazująca uczniom w jaki sposób w danym momencie lekcji powinni pracować, a przede wszystkim chodzi o to jak głośno powinni mówić. Idealnie sprawdza się podczas pracy w parach i grupach, dobrze też działa na rozgadaną klasę w czasie np. pisania.
Pola można zaznaczać na kilka różnych sposobów: przyczepiając klamerkę, przyklejając strzałkę, można też po prostu rysować znaczek obok pola na tablicy. Do mnie chyba najbardziej przemawia klamerka:
Źródło: http://littlestlearners.blogspot.com |
W sieci znajdziecie kilkanaście przykładów plansz. Na stronie
teacherspayteachers są chyba jedne z fajniejszych, w dodatku za darmo.
Wystarczy się zarejestrować. Wrzucam kilka pomysłów z pinterest, może kogoś zainspiruję:
Źródło: http://www.ateenytinyteacher.com Źródło: http://officiallyafirstgrader.blogspot.com |
Źródło: https://www.bloglovin.com |
Źródło: https://www.teacherspayteachers.com/Product/FREEBIE-Voice-Level-Poster-1406853 |
Źródło: http://splatsscrapsandglueblobs.blogspot.com/ |
Ja dodatkowo na zajęciach, np. w I klasie korzystam z tablicy Superbohaterów. U mnie wygląda to w ten sposób, że jeżeli jakaś osoba nie stosuje się do wskazanego na voice level chart pola, czyli np. w przypadku gdy uczeń zamiast pracy w parze nadmiernie hałasuje i przeszkadza - spada pole niżej na planszy Superheroes. Voice level chart fajnie wkomponuje się w praktycznie każde metody dyscyplinujące.
Na pewno wypróbuję u moich diabełków!
OdpowiedzUsuń