I can do that! Card game

Każdy nauczyciel powinien posiadać grę, którą będzie mógł wykorzystać w czasie zastępstwa albo gdy chce trochę rozluźnić atmosferę w klasie. Ja od jakiegoś czasu noszę przy sobie karty "I can do that!", które idealnie sprawdzają się w takich momentach.




  Karty są bardzo fajnie wykonane, no i nie zajmują dużo miejsca w torbie a jak dla mnie to ogromny plus. Do tej pory korzystałam z nich podczas zajęć z II-IV klasistami. Powiem szczerze, że gra spodobała im się tak bardzo, że teraz proszą mnie o nią na każdych zajęciach. :)

Zawartość gry:

- karty w trzech kolorach
- piankowa ryba

Utrwalane słownictwo:

-czasowniki np. hop, crawl, crab walk, tip toe
-przyimki np. in, on, under, between
-przedmioty w domu np. fridge, front door, bathtube, chair, sink 

Zasady gry:

1. W opakowaniu znajdują się karty w trzech kolorach: czerwonym, niebieskim i żółtym. Nauczyciel dzieli karty na trzy kupki i odwraca je tak, żeby nie było widać, co się na nich znajduje. 



2. Uczeń wybiera po jednej karcie z każdego rzędu. Na pierwszej (czerwonej) karcie napisana i narysowana jest czynność jaką ma wykonać, na drugiej (niebieskiej) karcie narysowane jest miejsce do którego ma się udać a trzecia (żółta) karta pokazuje w jaki sposób musi trzymać piankową rybę, np. pod brodą, między nogami, pod ręką...



3. Te trzy karty tworzą jedno zadanie, które wykonuje dany uczeń. Przykłady zadań:



*W grze tej znajdują się polecenia związane z np. podskoczeniem do umywalki, łóżka, bądź lodówki. Ja umieściłam w klasie w różnych miejscach karty obrazkowe z pomieszczeniami w domu. A jak zdarzyło się, że nie miałam tych kart, to rysowałam po prostu lodówkę, czy umywalką na kartce i przyczepiałam do ściany.


Enjoy!

4 komentarze:

  1. Fajna gra, pewnie ją kupię, jak gdzieś napotkam na swej drodze :) Na moim blogu też sporo piszę o grach :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem, bo zaglądam do Ciebie od niedawna :) karty kupiłam tutaj http://kertas.pl/pl/dr-seuss-i-can-do-that-karty-do-gry.html ale widzę, że chwilowo niedostępne

    OdpowiedzUsuń
  3. Super gra!Ja ostatnio upolowałam karty z alfabetem Dr Seuss, są rewelacyjne! http://extrovertic4kids.blogspot.com/2015/08/dr-seuss-alphabet-cards.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam, są super! Niestety nie ma już ich w Tk maxx ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Hangielski , Blogger