Toys, Toys, Toys! Kilka zabaw językowych utrwalających nazwy zabawek


1. What's in the box? 

 

Z reguły na pierwszych zajęciach wprowadzam cztery podstawowe nazwy zabawek: a doll, teddy bear, car, ball. Wykorzystuję do tego piosenkę z Here's Patch the Puppy 2 "What's in the box?":


What's in the box?

What's in the box?

One-two-three!

A doll/teddy/car/ball.


Po każdym wersie zatrzymuję piosenkę i wyciągam odpowiednią zabawkę. Dzieci podają sobie daną zabawkę i głośno mówią jej nazwę.




2. Naśladowanie zabawek



Z pewnością grę tę uatrakcyjni różdżka!  Myślę, że jest to fajny gadżet w który warto zainwestować. Ja kupiłam swoją za 5 zł w Chińskim ;)




Różdżki możecie również zrobić z dziećmi. W mniejszych grupach wykorzystuję pomysł z bloga http://english-nook.blogspot.com/. Post o piankach Playmais z których to właśnie można stworzyć proste różdżki a przy okazji poćwiczyć kolory znajdziecie tutaj.

W sieci jest też sporo pomysłów na zrobienie różdżek z kolorowego papieru i słomek, lub patyczków po lodach:



 (źródło: http://www.doodlesandjots.com)




(źródło: http://www.education.com)

Wracając do zabawy, przeprowadzam ją w następujący sposób. Mówię zaklęcie, a dzieci zamieniają się w odpowiednią zabawkę. Ostatnio podczas zajęć na spontanie wymyśliłam taką rymowankę, może i Wy z niej skorzystacie:


Abracadabra, One-two-three!

Now we are teddy bears so walk with me.

 Abracadabra, One-two-three!

Now we are dolls so dance with me.

Abracadabra, One-two-three!

Now we are cars so drive with me.

Abracadabra, One-two-three!

Now we are balls so jump with me.  


Po tej zabawie, z reguły przeprowadzam proste kalambury. Wybieram jedną osobę, której pokazuję  kartę z zabawką. Wybrane dziecko próbuje naśladować daną zabawkę, a inne dzieci odgadują. 


*Radzę pokazać dzieciom, zwłaszcza maluchom, zabawkę którą mają naśladować. Inaczej mogą dłuuuuugo się namyślać, którą wybrać. Z doświadczenia też wiem, że niektóre dzieci mogą bardzo chcieć wystąpić a jak przyjdzie już ten moment to się bardzo wstydzą albo nie wiedzą jak daną zabawkę pokazać. Dlatego pomagamy, pomagamy a potem nagradzamy daną osobę wielkiiiimi brawami :)


3. Dialog z pacynkami 

 

Przy okazji omawiania zabawek, zawsze ćwiczę zwrot "Let's play with...". Z reguły wprowadzam go za pomocą krótkiego dialogu. Wkładam na ręce dwie pacynki, na podłodze kładę karty z zabawkami. Dialog jest bardzo prosty, jedna pacynka mówi "Let's play with a robot". Druga odpowiada "Noo!" I tak długo, aż zostaje ostatnia karta i wtedy pacynka odpowiada "Yes!" Oczywiście staram się wplatać jakieś inne odpowiedzi typu: "Noo, it's pink. I don't like pink toys." Na kolejnych zajęciach zapraszam dzieci do odegrania scenki. Bardzo to lubią, choć na początku trzeba im szeptać do ucha, co mają powiedzieć. Odnośnie pacynek to moim hitem jest śpiewający hipopotam, który na początku ładnie cichutko śpiewa, a na końcu krzyczy komuś do ucha, np. nazwę zabawki;)


4. Sticky fingers


W mniejszych grupach gramy w bardzo fajną grę ruchową - "Sticky fingers", po polsku to popularna gra w "Krowę" :) Każde dziecko chwyta jeden palec nauczyciela, następnie każdy po kolei mówi "Let's play with....". Dzieci podają nazwy zabawek tak długo aż nauczyciel powie "YES"! Na ten sygnał dzieci uciekają a nauczyciel łapie jedną osobę. Grę oczywiście możecie modyfikować i ćwiczyć inne zwroty, np:





5. Piosenka o zabawkach

 

  Póki co najbardziej wpadły mi w ucho:
  •  "Toys, toys, toys" z Family and Friends 1  
 (Możecie posłuchać jej TUTAJ )
  •  "My blue scooter goes round and round" z Here's Patch the Puppy 2 
  •  "I like my doll" z Captain Jack



Enjoy!





5 komentarzy:

  1. Bardzo fajna i kreatywna zabawa dla Dzieci, w dzisiejszych czasach warto uczyć nasze pociechy angielskiego jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysły, wykorzystałam dziś twoją rymowankę na zajęciach z 3 latkami i po prostu strzał w 10 bardzo im się podobało i były zainteresowane :) dzięki za wszystkie pomysły

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie!
    Przez przypadek trafiłam na twojego bloga i zabawa sticky fingers bardzo mi się spodobała na pewno wykorzystam ją na następnych zajęciach. Zapraszam na mojego nowo otwartego bloga https://paniangielska.blogspot.com/ :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przedszkole to miejsce, gdzie nasze dzieci spędzają wiele czasu, uczą się nowych rzeczy i rozwijają swoje umiejętności społeczne. Dlatego tak ważne jest, aby przedszkole było miejscem przyjaznym, bezpiecznym i stymulującym do nauki. Jeśli jesteś rodzicem szukającym takiego przedszkola w Warszawie, to zapraszam Cię do odwiedzenia strony http://przedszkole.warszawa.pl/. Znajdziesz tam wszystkie niezbędne informacje o przedszkolu, które oferuje wysokiej jakości edukację, a także szeroki wachlarz zajęć dodatkowych. Twoje dziecko na pewno będzie zadowolone z wyboru tego przedszkola!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Hangielski , Blogger