Zabawy na Halloween w przedszkolu i klasach I-II

Prezentacja multimedialna


Z reguły zajęcia o Halloween zaczynam od krótkiej rozmowy o tym święcie. Zmontowałam krótką prezentację multimedialną, a w klasach w których nie mam tablicy multimedialnej, bądź rzutnika pokazuję karty obrazkowe. Jeżeli ktoś chciałby skorzystać z mojej prezentacji, napiszcie w komentarzach adres mailowy.




  Knock,knock, trick or treat?

 

W klasach w których mam rzutnik bądź tablicę multimedialną włączam zapewne każdemu dobrze znany filmik Super Simple Song "Knock, knock, trick or treat".




W grupach w którym nie mam komputera wykorzystuję stworzone kilka lat temu pacynki. Na początku odwracam pacynkę, a dzieci po kształcie odgadują kto to. Szablon haloweenowych postaci znajdziecie na stronie Super Simple Songs. Po wprowadzeniu postaci, odśpiewujemy piosenkę. 

*Piosenka ma bardzo fajny podkład muzyczny, który sprawdzi się nawet w 2 klasie. W 4 latkach i przestraszonych 5 latkach wycięłam moment z duchem i potworkiem.



  You are a pumpkin!

 

 



W zeszłym roku w Empiku na wyprzedaży kupiłam świetną latarkę z dynią. Wymyśliłam zabawę, która jest kopią popularnego "Liska". Dzieci siadają w kole. Jedno dziecko bierze latarkę i dotyka po kolei uczestników zabawy i mówi: "You are a pumpkin". A jeżeli powie "You are a cat" to te dziecko, które jest kotem wstaje i goni ucznia z latarką wokół koła. Dziecko z latarką stara się zająć miejsce "kota". Mam nadzieję, że nie zagmatwałam :) Grę równie dobrze możecie przeprowadzić bez latarki.

W przedszkolu dodatkowo przygotowałam szablon dyni. Do woreczka wrzuciłam części twarzy: nos, oczy, usta, uszy. Dzieci podawały sobie torbę jak muzyka była włączona, a gdy nauczyciel wyłączył muzykę, ta osoba, która w tym momencie trzymała torbę, wyciągała jedną część, mówiła co to i kładła na dynię. Potem śpiewaliśmy piosenkę o dyni, która jest bardzo fajna, ale niestety nie powiem Wam skąd ją mam, bo sama nie wiem. Treść piosenki jest taka:

Two eyes, a mouth and a nose.

Here's a pumpkin!

A big, orange pumpkin.

Happy Halloween, Happy Halloween, Happy Halloween. 




  Skeleton, skeleton where is your bone?


Popularna zabawa w kościotrupa, który szuka swojej kości. Dzieci ustawiają się w kole. Jeden z uczestników zostaje kościotrupem. Kościotrup odchodzi na chwilę i zamyka oczy. W tym czasie nauczyciel daje kość jednej osobie. Wszystkie osoby chowają ręce do tyłu a kościotrup szuka swojej kości. Podczas zabawy mówimy wierszyk:

Skeleton, skeleton where is your bone?

Somebody stole it from your home!

Guess who.

 


Dla kościotrupa przygotowałam opaskę na głowę. Fajny szablon znajdziecie  TUTAJ.




  If you're a boy/girl....

 

W kl. 2 wykorzystałam również tę piosenkę:



Jest trochę długa, więc wyłączam ją pod koniec.


  Happy Halloween!

 

Na koniec prosta zabawa ruchowa. Nauczyciel pokazuje po kolei karty obrazkowe z postaciami Halloweenowymi, dzieci powtarzają wyrazy. Jak nauczyciel pokaże wybraną kartę (u mnie to jedna z tych z pierwszego zdjęcia) i powie Happy Halloween, to dzieci uciekają i szukają schronienia (np. muszą dotknąć czegoś niebieskiego albo szafki). Nauczyciel próbuje złapać jakieś dziecko. 




Enjoy!

17 komentarzy:

  1. Witam, jestem 1 raz. Z chęcią obejrzę prezentację. margohadam@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. A_sabiniarz@poczta.fm
    Poproszę o prezentację:)jestem bardzo ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  3. poproszę o prezentację natalkad1990@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. też poproszę
    bartosz.dybiec@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Hello. Czy ja również mogłabym poprosić prezentację?! Będę bardzo wdzięczna. boruta-agnieszka@wp.pl pozdrawiam AB

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam :) jeśli można to również poproszę o prezentację: paulinaswietek18@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie :) zaintrygowana jestem tą prezentacją ;) czy mogę prosić o przesłanie na adres : magdalena.bil88@gmail.com. Z góry dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  8. Prezentację zrobiłam w 2014 roku i ogólnie składa się z samych obrazków :) No ale wysyłam wszystkim...:)

    OdpowiedzUsuń
  9. czy ja również mogę prosić prezentację? malwinastopyra@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  10. poprosze o prezentacje...m.falkowska82@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, poproszę o prezentację adelakasinska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo chętnie zobaczę Pani prezentację: stefania101@wp.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy można prosić o prezentacje? Pozdrawiam! kasia.muszynska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Proszę o prezentację ma641@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Poproszę o prezentację: izabela.sklodowska86@gmail.com Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Hangielski , Blogger