Zabawa z samolotem


Jak już zapewne zdążyliście zauważyć uwielbiam chodzić po tanich sklepach w poszukiwaniu fajnych i niedrogich gadżetów. Ostatnio w moim mieście otworzyli sklep podobny trochę do Pepco - KIK. Oprócz fajnych pieczątek wypatrzyłam taki oto samolot do samodzielnego złożenia:




(Cena: 2 zł)


Wymyśliłam prostą zabawę językową, którą przeprowadziłam już na zajęciach indywidualnych z 5, 9 i 10 latkiem a także na kole językowym z drugoklasistami. Niestety jak to w większych grupach bywa, nie wszyscy wzięli udział w tej zabawie...

Zasady gry są bardzo proste:


  • po przeciwnej stronie sali rozkładamy karty obrazkowe z wybranego działu
  • dziecko rzuca samolotem w kierunku kart
  • mówi nazwę karty na której wylądował samolot. U mnie w praktyce wyglądało to tak, że dzieci mówiły nazwę karty OBOK której wylądował samolot. 

W starszych grupach karty obrazkowe odwracałam tak, żeby nie było widać co się na nich znajduje. Wybrane dziecko rzucało samolotem i odgadywało, co jest na karcie. Ustaliliśmy, że ma trzy szanse. Jeżeli udało mu się odgadnąć, zabierało kartę.






Podobny samolot możecie zrobić oczywiście sami, bądź ze swoimi uczniami na zajęciach:

Potrzebne materiały: 

  • słomki
  • plastelina
  • blok techniczny

http://frugalfun4boys.com/wp-content/uploads/2012/07/airplane-lab-3.jpg

(Źródło: http://frugalfun4boys.com)


Have fun!













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Hangielski , Blogger