Ćwiczymy mówienie. Gra "Zgadnij kim jesteś"


Od jakiegoś już czasu polowałam na grę w której znajdę takie opaski na głowę które trzymają karty obrazkowe. I znalazłam! W Pepco za 19.99 zł :) Grę póki co wypróbowałam z dwójką moich szóstoklasistów i okazała się strzałem w dziesiątkę! Powiem szczerze, że nieźle się chichraliśmy a przy okazji poćwiczyliśmy mówienie po angielsku. Gra okazała się atrakcyjna również dlatego, ponieważ jak dowiedziałam się od chłopców, bohaterowie któregoś serialu dla młodzieży też w nią grają ;)






Gra zawiera:


-cztery opaski na głowę które trzymają karty obrazkowe
-56 kart obrazkowych (zakres tematyczny obejmuje: zwierzęta, jedzenie, meble, ubrania)
-24 żetony, które pełnią role punktów
-klepsydrę (której ja osobiście nie używam)


Przykładowe obrazki z gry: 

 

 

Zasady gry:


1. Na początku wspólnie wypisujemy na kartce pytania, które mogą się przydać w trakcie zabawy, np. Am I an animal? Am I big/small? Am I blue? itp.

2. Każdy uczestnik zakłada na głowę opaskę. 

3. Każdy uczestnik bierze kartę tak, żeby nie zobaczyć obrazka i nakłada ją na opaskę.  

4. Dana osoba odgaduje, co jest na jego karcie, zadając pytania.


Dodatkowe pomysły na wykorzystanie opasek z gry:


Opaski z tej gry możecie wykorzystać również na zajęciach w większych grupach. Wybrany uczeń wychodzi na środek, zakłada opaskę. Nauczyciel wkłada do opaski kartę obrazkową z wybranego działu, np. z działu o zwierzętach. Uczeń pyta "Am I an elephant/a zebra itp?" Bądź posługuje się pytaniami, które mają go naprowadzić na tę zwierzę, typu "Am I big/small? Am I brown?" itp, itd. Grę tę równie dobrze można przeprowadzić bez opaski. Uczeń staje tyłem do tablicy a nauczyciel wiesza wybraną kartę na tablicy, uczeń zgaduje. Mylę jednak, że opaska to fajny gadżet, który uatrakcyjnia trochę tę zabawę.

Przy okazji ćwiczenia zwrotu "Can I borrow your pencil/pen/rubber, please?" wykorzystałam opaski w następujący sposób: na środek klasy wystawiłam dwa krzesła. Wybrałam dwójkę dzieci, które usiadły na krzesłach i założyły opaski. Ich zadaniem było zadawanie sobie pytania "Can I borrow...?"  tak długo aż dana osoba wypowiedziała słówko znajdujące się na jego opasce.



 (http://www.teachjunkie.com)


Have fun!

5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię Twoje pomysły na gry i zabawy. Jak duże są klasy w których pracujesz??

    OdpowiedzUsuń
  2. Pracuję w publicznej szkole podstawowej - klasy ok. 25 osobowe, a po południami prowadzę zajęcia indywidualne bądź z grupami kilkuosobowymi. Staram się inwestować w gry i gadżety, które nadadzą się i tu i tu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie podobnie. Będę wpadać do ciebie:D Fajnych inspiracji nigdy za wiele:D. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za cynk! W moim Pepco też była ta gra i mam już na własność. Jeszcze nie wypróbowałam z dziećmi, ale wkrótce to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja też ją mam!

    A teraz Haniu z innej beczki: nominowałam Cię w moim ostatnim wpisie do Liebster Blog Award. Jeśli nie masz nic przeciwko takiej zabawie, to może znajdziesz chwilkę i odpowiesz na 5 pytań? Dotyczą nauki angielskiego, więc pasują do profilu Twojego bloga.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Hangielski , Blogger