Ćwiczenie słownictwa



Zabawę, którą dzisiaj opiszę zobaczyłam jakiś czas temu na blogu Boberkowy World, który jest poświęcony nauczaniu dzieci w przedszkolu. Autorka bloga zamieściła filmik na którym pokazała rewelacyjny pomysł na zabawę kubkami. Filmik możecie zobaczyć na jej facebooku: KLIK. Dzieci ćwiczą kolory, a przy okazji percepcję wzrokową i sprawność manualną. 

Postanowiłam, że wykorzystam tę zabawę na moich zajęciach angielskiego w klasach I-III. Zasady zabawy są identyczne, jak na wyżej wspomnianym blogu:

  Na dywanie, bądź stoliku rozkładamy dwa takie same komplety kubków.

 

Wybieramy dwóch ochotników. 


 Na hasło start każdy z uczniów jak najszybciej stara się włożyć na siebie kubki w odpowiedniej kolejności. 

 

Zabawę z kubkami możecie wykorzystać, żeby na przykład poćwiczyć z uczniami dni tygodnia. Przygotowałam takie oto kubki dla uczniów, którzy uczą się już czytać i pisać:







Etykietki są w rozmiarze idealnym na takie duże plastikowe kufle :)


Oprócz dni tygodnia zrobiłam również etykietki z jedzeniem. W tym wariancie w widocznym miejscu układam w szeregu/kolumnie obrazki, lub wyrazy, które wskazują kolejność w jakiej kubki mają być na siebie wkładane. 




Każdy uczeń po ułożeniu kubków w odpowiedniej kolejności, wyjmuje je i mówi zdania wykorzystując wyrażenia, które są aktualnie omawiane na zajęciach, np. I like cheese. I don't like peas.

Uczniowie, którzy uczą się czytać mogą bawić się kubkami, wykorzystując etykietki z napisami:

 

W najtrudniejszej wersji uczniowie czytają całe zdania: 





POBIERZ WSZYSTKO TUTAJ

 

Na koniec kilka dobrych rad:

  • Etykietki na kubki laminuję i przyklejam na taśmę dwustronną. 
  • Wykorzystuję te duże, plastikowe kufle. 
  • Jeśli chcecie pokazać uczniom kolejność w jakiej mają ułożyć kubki,  to możecie równie dobrze przywiesić flashe na tablicy, lub napisać wyrazy/zdania na niej. Wszystko zależy od warunków w jakich prowadzicie zajęcia.
  • Najfajniej zabawa wychodzi, gdy dwóch uczniów pomiędzy sobą rywalizuje. Możecie jednak z powodzeniem wykorzystać zabawę również  na zajęciach indywidualnych. Proponuję, żeby odmierzać uczniowi czas na stoperze na telefonie. Uczeń będzie chciał wykonać zadanie w jak najszybszym czasie.
  • Kubki, kubkami, ale pamiętajcie koniecznie, żeby na końcu każdej rundki przećwiczyć znajomość słówek/wyrażeń! :)




5 komentarzy:

  1. Fajny i uniwersalny pomyśl. Super:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno już miałam wykorzystać kubki na angielskim... dzięki Tobie poczułam się zmobilizowana :) dzięki Ela

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Hangielski , Blogger