Piosenka + karta pracy do wydruku


Oprócz tego, że na moich zajęciach dużo się bawimy to też sporo śpiewamy! Staram się na każdej lekcji w kl. I - III zaśpiewać z uczniami co najmniej jedną piosenkę. Uważam, że piosenki mają moc i to właśnie dzięki nim dzieciaki zapamiętują na bardzo długo całe wyrażenia i zdania.

Wyzwaniem jest dla mnie przygotowywanie piosenek dla trzecioklasistów. Oczywiście śpiewamy te z podręcznika, natomiast zawsze staram się wpleść im coś dodatkowego, najlepiej z filmikiem z youtube. Przyznam szczerze, że trzeba się nieźle nagimnastykować, żeby znaleźć odpowiednią piosenkę dla tej grupy wiekowej: taką, żeby nie była dla nich zbyt dziecinna, ale też nieprzytłaczająco trudna. 

Ostatnio znalazłam na kanale Learning Station super kawałek "Sad, bad, terrible day", który okazał się strzałem w dziesiątkę w mojej wybrednej i bystrej klasie trzecioklasistów. Do piosenki został stworzony filmik do którego fantastyczną animację wykonał Corbett Vanoni. Dzieciaki pokochały tę piosenkę za melodię, cudowną animację i bardzo śmieszny tekst! Już od kilku lekcji proszą, żeby ją im puścić. I co mnie zadziwiło? Za każdy razem wybiegają na dywan, pokazują ruchy takie jak chłopiec na filmiku i co najważniejsze sami z siebie próbują zaśpiewać tekst! A uwierzcie mi, słowa są naprawdę ambitne! Poszłam za ciosem i przygotowałam dla nich kartę pracy, która polega na uzupełnianiu luk. Jesteście ciekawi? Zapraszam do oglądania, słuchania i pobierania mojego ćwiczenia! 





Tekst: the Learning Station
Obrazek: Corbett Vanoni





 POBIERZ








4 komentarze:

  1. Świetna piosenka, wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przetestowane dzisiaj. Faktycznie melodia mocno wpada do glowy i każdy wychodził z lekcji nucąc (me Too), ale co do handoutu to mam wrażenie, ze zbyt gęsto rozstawione są luki i male raczki nie nadążały z pisaniem;)Ale of course, thanks anyway:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zatrzymywałam video i wtedy dzieci pisały :-)

      Usuń

Copyright © 2014 Hangielski , Blogger