Let's make a pizza! Scenariusz zajęć




Jedzenie to wdzięczny temat na zajęcia w przedszkolu i podstawówce. Z pewnością fajnie sprawdzi się na zajęciach pokazowych. Moim faworytem jest temat o robieniu pizzy. Dzieci baardzo go lubią! Pokażę Wam dzisiaj, co ostatnio przygotowałam na koło dla moich drugoklasistów. 



1. W ramach wstępu do zajęć obejrzeliśmy krótki filmik, który jest dostępny na youtube: 


Tak, tak, wydaje się być trochę dziwny, natomiast dzieciom się podoba :) Fajny, choć trochę za długi filmik znajdziecie również tutaj:



2. Pobawiliśmy się w dwie zabawy z flashcards, żeby przypomnieć sobie niektóre wyrazy oraz nauczyć się nowych. W tym celu wybrałam m.in. Hot & Cold. W tej zabawie chowamy kartę w klasie, np. z serem. Wybieramy ochotnika, który jej szuka. Reszta klasy mówi wyraz cicho - jeżeli osoba jest daleko od karty i analogicznie jeżeli zbliża się do celu to dany wyraz uczniowie mówią co raz głośniej. Moi uczniowie mogliby w to grać bez końca...

3. Powtórzyliśmy konstrukcję Do you like...?

  • Każdy uczeń otrzymał papierowy talerzyk. Na początku to ja zadawałam każdemu po jednym pytaniu, co kto lubi jeść. Jeżeli uczeń powiedział, że lubi daną rzecz - otrzymywał mały obrazek na talerzyk. 
  • Następnie podzieliłam uczniów w pary. Każda para otrzymała kopertę z małymi obrazkami. Ćwiczyli dialogi w parach. A następnie wybrane osoby prezentowały rozmowę na forum klasy.   





4. Pobawiliśmy się w Głuchy telefon z małą modyfikacją, dzięki której ta nudna zabawa zamieniła się w ekscytującą:

  • Podzieliłam uczniów w grupy, które usiadły w dwóch rzędach na dywanie.
  • Przed pierwszymi uczestnikami rozłożyłam po jednym egzemplarzu pizzy i różne składniki. 
  • Uczestnicy szeptali do siebie wyraz (tak jak w tradycyjnym "Głuchym telefonie"), a pierwsza osoba w rzędzie musiała wybrać i położyć usłyszany produkt na pizzy. 
  • Jeżeli Wasza grupa lubi rywalizację to możecie grać na punkty. Ta grupa, która pierwsza położy produkt na pizzy - wygrywa.
 


5. Nauczyliśmy się piosenki "Let's make a pizza" Maple Leaf Learning:



 
6. Piosenka towarzyszyła nam również podczas pracy plastycznej. Każdy otrzymał kawałek pizzy wycięty z brązowego papieru, na którym musiał narysować swoje ulubione produkty. Jeżeli macie więcej czasu to możecie poszaleć z plasteliną i to z niej porobić składniki do pizzy.




7. W ramach podsumowania dzieci mogą opowiedzieć, co znajduje się na ich pizzy utrwalając zwrot I like.... Nam nie starczyło jednak na to czasu, więc wysłuchaliśmy jeszcze raz piosenkę, a uczniowie podnosili swoją pizzę do góry w momencie gdy usłyszeli w piosence nazwę produktu, który znajdował się na ich kawałku. 


Enjoy!



11 komentarzy:

  1. Super sprawa! Wiele dzieci uwielbia pizzę! Czy składniki na pizzę miałaś z jakiejś konkretnej strony czy każdy wyszukiwałaś osobno?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Składniki wycięłam z takiej książeczki, którą kiedyś kupiłam...Ale tego jest całkiem sporo w internecie :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa lekcja! Jako wisienkę na torcie, lub wręcz przeciwnie bazę do przygotowania całej lekcji o pizzy polecam książkę "Pete's a pizza" http://annzaan.com/produkt/petes-a-pizza-william-steig/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, super! Na pewno wykorzystam. Fajna jest też zabawa w parach: jedno dziecko jest pizzą a drugie kucharzem. Kucharz kroi na plecach partnera składniki, wałkuje ciasto itd, coś na wzór masażu. :)

      Usuń
  3. Pizza... Yummy!:) polecam jeszcze jeden filmik:

    https://www.youtube.com/watch?v=dPNRyEzBORI

    dzieciaki przepadają za serią filmów z Steve and Maggie!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Wypróbowałam na lekcji i dzieciom bardzo się spodobał :)

      Usuń
  4. Super! U mnie robienie pizzy idealnie wpasowało się w kolorystyczną tematykę w wakacje - mieliśmy robienie pizzy i lemoniady w "żółtym tygodniu" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! U mnie robienie pizzy idealnie wpasowało się w kolorystyczną tematykę w wakacje - mieliśmy robienie pizzy i lemoniady w "żółtym tygodniu" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne pomysły! Bardzo podoba mi się zabawa w głuchy telefon z pizzą! Na pweno przetestuję :)
    Kiedyś wpadłam na zabawę z tworzeniem własnej pizzy a jej elementy były zrobione nie z papieru ale z filcu! Wyglądało przesympatycznie :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecam ciasto w ! Mają naprawdę bardzo ciekawą ofertę!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Hangielski , Blogger