Nauka czasowników nieregularnych - gra planszowa firmy BENIAMIN



Ostatnio przerabiam z moimi piątoklasistami czasowniki nieregularne. To chyba przeznaczenie, że dokładnie w tym samym momencie znalazłam tanią grę planszową firmy BENIAMIN, dzięki której w przyjemny sposób można poćwiczyć te jedno z trudniejszych zagadnień gramatycznych. Grę znalazłam w Biedronce za 18,99 zł. Jej niewątpliwą zaletą jest to, że plansza jest sporych rozmiarów, więc można ją wykorzystać w kilkunastoosobowych grupach. Możecie powiesić ją na tablicy i podzielić uczniów na kilka drużyn.






Zawartość pudełka:

  • składana plansza
  • 36 kart - czasowniki nieregularne
  • 12 kart - zdania oznajmujące
  • 12 kart - zdania pytające
  • 12 kart - zdania przeczące
  • 6 pionków
  • 1 kostka
  • instrukcja z zasadami gry
  • trzy dyplomy 
  • notes i długopis 

  



Jak grać?

 

Istnieją dwa warianty gry. 

Wariant 1 (łatwy)

W tej opcji korzystamy tylko z jednej talii kart, która zawiera czasowniki nieregularne.  



Gracz rzuca kostką. Następnie jego przeciwnik wybiera kartę z czasownikami i podaje wyraz po polsku. Zadaniem gracza jest przetłumaczenie słówka i podanie drugiej i/lub trzeciej formy. Jeżeli gracz odpowie poprawnie to przesuwa się o wyrzuconą liczbę oczek do przodu. 

Wariant 2 (trudny)

W tej opcji korzystamy ze wszystkich kart. Ćwiczymy formy czasowników nieregularnych, a także tworzenie zdań pytających, oznajmujących i przeczących. Podane zdania są w czasie Past Simple oraz Present Perfect.

Zasady gry są takie same jak w wariancie pierwszym. Dodatkowo  jeśli gracz stanie na polu w danym kolorze, bierze jedną kartę w tym samym kolorze co pole. Jego zadaniem jest ułożenie wyrazów w odpowiedniej kolejności, tak żeby powstało poprawne zdanie.  

Jeśli spodobała Wam się gra to pędźcie do sklepu! Cena gry moim zdaniem jest bardzo niska, a jakość naprawdę fajna. 

Enjoy! 


17 komentarzy:

  1. Kupiłam wczoraj w Biedronce:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super gra w super cenie! Gry zawsze robią furorę na zajeciach, bo dzieciaki myślą ze tylko sie bawią, a tu tymczasem sporo nauki jest przemycane! Super.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ehh godzinę temu byłam w Biedronce i wpadła mi w oko ta gra, ale pomyślałam sobie " Masz takich koło 60 po co ci następna ?" i odłożyłam z powrotem na półkę a teraz już wiem że będę musiała po nią jutro iść :p To chyba jakiś nałóg... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też sobie zrobiłam bana na zakupy na jakiś czas... No ale te gre musiałam mieć, bo w sumie nie mam niczego ciekawego na ćwiczenie czasowników nieregularnych :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam tę grę, ale jeszcze nie zdążyłam rozpakować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. No, to muszę jutro iść do Biedronki! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W zeszłym roku kupiłam inną grę z tej serii tez w tym sklepie i jest fantastyczna. Czy znacie jeszcze jakieś ciekawe tytuły z tej serii?

    Pozdrawiam!
    http://szuflada-jezykowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. O rajuśku dziś 21 lutego - pewnie już ich nie będzie, ale jutro pędzę do Bidonki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super sprawa, że podczas gry możemy nauczyć się dobrze czasów jeżeli chodzi o języka angielski. Niestety jak ja rozpoczynałam naukę języka obcego, to nie było takich możliwości. Dziś sama czytam powieści angielskie https://www.jezykiobce.pl/s/146/powiesci-angielskie ponieważ bardzo je lubię.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Hangielski , Blogger