Zadawanie pytań, udzielanie odpowiedzi





Robiłam ostatnio małe zakupy kosmetyczne na allegro i natknęłam się na taką tanią opaskę na oczy do spania. 

Cena: 2zł

Wiem, że moi uczniowie bardzo lubią takie gadżety, więc postanowiłam ją jakoś zaadoptować do zajęć. Ostatnio ćwiczyliśmy w klasie II i III przedstawianie się. Żeby uatrakcyjnić trochę ten temat wymyśliłam prostą zabawę. Przyda się Wam do niej właśnie taka opaska do spania albo po prostu szalik, chusta. A jak Wam się nie chce niczego przynosić to uczeń może po prostu stanąć plecami do klasy. No ale wiadomo, że z gadżetami będzie większy fun! :)

Zasady zabawy:


1. Wybieramy jednego ucznia, który oddala się od grupy, staje np. pod tablicą i zakłada opaskę na  oczy. 

2. Nauczyciel albo uczeń zadaje pytanie i palcem wskazuje na wybraną osobę, która ma na nie odpowiedzieć.
    My ćwiczyliśmy akurat pytania "What's your name?" i "How old are you?"

3. Wskazany uczeń zmienia głos oraz wymyśla sobie nowe imię, bądź wiek.

4. Zadaniem osoby z zasłoniętymi oczami jest odgadnięcie kto to powiedział. 

Takie proste a cieszy :)

Opaskę możecie również wykorzystać podczas zabawy polegającej na losowaniu i rozpoznawaniu przedmiotów po dotyku.


        






2 komentarze:

  1. Witaj Haniu! (jeśli tak mogę się zwrócić) Chciałam Ci podziękować za wszystkie Twoje posty i inspiracje. Zaczęłam w tym roku pracę jako nauczycielka dodatkowego języka angielskiego i korzystam z Twoich wielu rad i pomysłów :) Nie ukrywam, że z chęcią poczytałabym o jakimś nowym pomyśle! Ostatnio miałam taki wybuch kreatywności, że stworzyłam English Board Game dla moich dzieciaczków. Bym się z chęcią tym podzieliła, ale nie mam ani bloga, ani żadnej strony. Niemniej, dzięki raz jeszcze!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za te miłe słowa :)Odnośnie nowych pomysłów to mam ich kilka, niestety mam tyle obowiązków w pracy, że nie mogę znaleźć chwili, żeby je opisać. Może w przerwie świątecznej się uda. Bardzo chętnie zobaczyłabym Twoją grę. Zawsze można ją tutaj na blogu umieścić :) W jakim wieku dzieci uczysz?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Hangielski , Blogger